Határtalanul-Kirándulás Erdélybe

2024. június 10-én a 7. évfolyam diákjai a Határtalanul pályázat keretében Erdélybe indultak.

Az útról szóló beszámoló itt látható:

1.nap

4  óra 40 perckor találkoztunk az iskola előtt. Az izgalom miatt nem nagyon aludtunk, így nem volt nehéz felkelni.  5 órakor elindultunk úti célunk felé tolatva. Persze csak a parkolóból álltunk ki így, hogy ne kelljen megkerülni a fél várost.

A határig gyorsan eltelt az út. Ártándnál Böbe néni a határőr kérésére kiosztotta a személyi igazolványokat, hogy egy határőr újra összeszedhesse. Egy perc múlva már mehettünk is tovább.

Első megállónk Királyhágón volt, ahol a szakadó esőben fényképezkedtünk. Rövid buszozás után Kolozsvárra érkeztünk, ahol már az idegenvezetőnk érdekes történeteit hallgathattuk.

Megnéztük Mátyás szobrát, majd szülőházát, utána a Szent Mihály templomot látogattuk meg, majd a "Szentháromság szobor" körül beszélgettünk.

Kolozsvár után Tordára mentünk. Leereszkedtünk a sóbányába és két óra alatt mindent megtudtunk a bányászatról, majd az alsó szinten játszottunk, sétáltunk.

Szerencsére innen a szállásra indultunk, de belefutottunk egy útépítésbe és egy balesetbe, ezért csak este 9-re értünk Székelyszentlélekre. Fél 10-kor elfoglaltunk a szállást, majd vacsorázni mentünk.

Csorbalevest kaptunk, és sertéspörköltet tésztával, salátával. Ilyen viharos vacsoránk még nem volt, Zselyke vize beleborult a tésztájába. Jó, hogy ennyivel megúsztuk, mert a környéken fákat szaggatott ki a szél.

Az első napunk fárasztó volt, de élményekkel teli.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Karácsonyi történet

Beszámoló a tiszakécskei mesemondó versenyről