Interjú Gyüre Bálint tanár úrral

 

Az idei tanévben kezdte el tanítását nálunk Gyüre Bálint tanár úr

Miért ezt az iskolát választotta?

-Az úgy történt, hogy nem én választottam, hanem a Ceglédi zeneiskolában az Albertirsai tagintézményben tanítok zongorát ,és ott a Nagytemplomi gyülekeztnek vagyok az orgona művésze és szolfézs tanári diplomám is van, és ezért taníthatok most itt ,mert akinek van szolfézs tanári diplomája az taníthat énekzenét is. Nyáron Hánka Levente nagytiszteletű úr megkérdezte, hogy volna-e kedvem itt énekórát tanítani fölsőben és így kerültem ide.

- Miért lett tanár?

- Erre egy idő után az ember ráérez. Ez olyan, mint a Harry Potterben nem a varázsló választja a pálcát , hanem a páca a varázslót. Szóval a munka találja meg az embert optimális esetben és ez soha nem volt kérdé ,hogy én tanítani szeretnék .

-  Miért pont ezt a tantárgyat válaszolta?

-Ez a végzettségből adódó, mert az alap végzettségem orgona előadóművész, orgona tanár illetve szolfézs zeneelmélet tanár.

- Hova járt iskolába?

-A művész diplomámat a Miskolci Egyetemen szereztem; az orgona tanárit a Győri egyetemen; a szolfézs tanárit pedig a Miskolci egyetemen, emellett számos tanári kurzuson vettem részt

- Mióta zenél?

- Aktívan általános iskola 6. osztály ót , de akkor is mást csináltam, trombitáltam . Középiskolában volt egy nagy kihagyás és utána orgonáltam.

- Van másik végzettsége?

-Érettségim van ,de szakmám nincs

- Szeretett volna bármikor is más lenni?

-Nem

- Van kedvenc anyagrésze?

-Ez egy kompleksz dolog, nem lehet elválasztani egymástól ,mindegyik témakörnek megvan a maga szépsége ha népzenét , zenetörténetet nézem. Az én szemlélet módom az hogy valami globális látást kell kialakítani bennetek 5-8.végére ,persze vannak fontos dolgok , de összességében a tudást ismeretté , az ismeretet képességgé kell alakítsuk , mert a mai világ oda tart hogy a képességnek a felhasználhatóságát kell kidolgozni

-Mi motiválja?

-Ez, hogy az ismeretet képességgé alakítani

-Milyen az Első nap élményei?

 

-Rendkívüli pozitív nagyon támogatóak a tanárok, a gyerekek is nagyon cukik, aranyosak.

 

-Van hobbija?

-A zenélés, abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a munkám a hobbim

 

-Milyen viszonya van a többi tanárral?

-Azt hiszem, hogy jó viszonyunk van, szeretném hangsúlyozni, hogy nagyon segítőkészek, elfogadóak

-Hogyan vonja be a vonakodó diákokat a tanórába?

-Először is olyan feladatokat kell kitalálni vagy olyan típusokat kell alkalmazni, ami az ő érdeklődésüket felkelti , ha nem sikerül akkor valami cselekvéssel összekötött feladat jön , hogy a fizikai mozdulás legyen meg rendszerint az segíteni szokott

 - Mi a kedvenc zenéje?

-Hát ez egy best off kérdés , szerintem olyan hogy legjobb vagy legrosszabb zene , tehát klasszikus vagy komoly ezek kontraszt párok ,tehát jó zene meg rossz zene van egészen a Gregoriantól az Iron madenig bármi , tehát ami jó az jó . De hogy ezek közül mi a legkedvesebb nem tudom

 -Dolgozott már mást a pedagógián kívül mást?

 -Igen, mikor Angliában éltem ott dolgoztam egy szállodának.

 -Van kedvenc évfolyama?

-Ezt így nem merném mondani, hogy kedvenc évfolyamon , mert mindegyik évfolyamot nagyon kedvelem ,esetleg a munkamorál tekintetében lehetne differenciálni, van olyan, ahol a fegyelmezéssel megy el több idő , van olyan ahol meg lehet haladni, de mindegyik évfolyamot kedvelem ,Olyan nincs, hogy kedvenc.

 

Köszönöm a beszélgetést!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Karácsonyi történet

Beszámoló a tiszakécskei mesemondó versenyről

Levél a Mikulásnak