Magyar kultúra napja

 

Magyar kultúra napja

 Germányiné Tündik Erika nénivel Kocsis Nóra beszélgetett

 

-Mennyi ideig készültek arra, hogy a magyar kultúra napjáról méltó módon megemlékezzenek?

- Már december elején kiosztottam a szövegeket, mert eredetileg úgy volt, hogy videó-felvételt készítünk, így a 6.b-s gyerekeknek meg kellett tanulnia a szöveget.

 

-Honnan gyűjtötte az ötleteket?

- Az ötleteket több helyről gyűjtöttem: a magyartanárok internetes csoportjából, könyvekből, már előadott műsorokból.   Az így összeszedett anyagot formáltam egységgé, műsortervvé.                                                                                                                         

 

-Nehezebb-e hangjátékot készíteni, mint színpadi előadást? Melyik a jobb?

- Fehér Dániel média felelőssel átbeszéltük a forgatókönyvet, azt javasolta szerkesszük át hangjátékká. A gyerekek és az én feladatom könnyebb volt, mert elkészült a felvétel, Fehér Dánielre várt a hangjáték szerkesztése, és a zenei aláfestés.

 

-Mennyire volt nehéz rávenni a gyerekeket, hogy készüljenek?

- Nagyon örültek a gyerekek, hogy őket választottam erre a feladatra, azonnal lelkesen várták a szereplést.

 

-Ön szerint melyik a jobb a színpadi előadás vagy a hangjáték?

- A hangjáték és a színpadi játék is tetszik. Mind a kettőnek van előnye és hátránya is. A műsort lehet szemléletessé tenni, a hangjátékot zenével, szerkesztéssel élvezetessé tenni.

 

-Elvállalná-e jövőre is a műsor megszervezését?

Igen, szívesen.

 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Karácsonyi történet

Beszámoló a tiszakécskei mesemondó versenyről

Levél a Mikulásnak